2015
08

日本巨蛋之安全基準

The Safety Guideline for Stadiums in Japan

I don’t have a say whether the project of Taipei Dome should be ended or not, but I believe that downsizing it to a maximal capacity of 30,000 people is not the best way.
/By Yoshida Yoshiyuki

 

我是從東京過來的吉田。我今天主要來跟大家分享,像大巨蛋這樣大規模建築一些經驗,特別是關於安全避難部分,在台灣,臺北大巨蛋為第一個這麼大規模的巨蛋,但在日本已經做了很多,在這樣的經驗下,其實在日本的確是比台灣有更多的經驗。

1964年至2010年,大概40年間在世界各地體育場館所發生的重大災害(圖1),垂直的部分是災害發生時死亡人數。在1964年在秘魯部分,體育場館所發生死亡人數已經超過330人左右,還有其它場館更多死亡人產生。

主講人/吉田克之